неділю, 14 вересня 2014 р.

І знову "Добрий день"!

Новий вересень. Новий навчальний рік. Новий етап роботи міжнародного освітнього проекту "Шкільна академія підприємництва - 2". Нова зустріч з життєрадісними учасниками не просто шкільного клубу підприємництва "Маківка", а клубу успішних, які бачать мету і вірять в себе!
Отже, НОВИЙ СЕЗОН  відкрито!!!
Як пройшло наше заняття на тему "Рівноважна ціна", які емоції там вирували, як "склалося" наше спілкування - читайте далі...
Отримувати задоволення від життя - це як почуття закоханості, коли жити цікаво, коли світ здається добрішим, люди гарнішими, коли від того, чим займаєшся, отримуєш кайф і адреналін... За літо ми дуже скучили за всім цим! 
Наші  щирі усмішки, обійми, рукостискання говорять набагато більше слів.
За літо до нас долучилися нові молоді, цікаві учасники:
 Очеретько Ігор та Котькорло Ілля
Трайно Олена
Традиційно наше заняття розпочалося з привітання.
Привіт, Таня!
І вже через хвилину утворився "лацюжок", бо віталися не розриваючи рук з попереднім учасником.
Коли "ланцюжок" замкнувся (перший учасник взявся за руки з останнім) ми пообіцяли собі  і  надалі  залишатися такою єдиною, цілісною  командою.
Вправа "Правила роботи". "- Перш ніж ми розпочнемо роботу, пропоную повторити правила, за якими ми будемо працювати".
- Можливо будуть якісь зміни чи доповнення?!
На знак згоди нові учасники ШКП скріпили своїми підписами наші правила роботи.
Коли ми щось робимо, ми завжди чогось очікуємо, на щось сподіваємось, до чогось прагнемо. Наша наступна вправа так і називається – «Мої очікування». На листочках, що лежать перед вами напишіть, будь ласка, що ви чекаєте від роботи у нашому клубі, а наприкінці року ми перевіримо, чи справдились ваші сподівання.
" Я хочу..."
" Я сподіваюся на ..."
Вступ. Перед учнями репродукції двох відомих картин: «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» І. Рєпіна і «Буря» І. Айвазовського. В якості розумової розминки пропонується знайти риси відмінності двох геніальних картин.
Обидві картини мають однакову ціну: застраховані на 500 000 грн. і оцінені «чорним» ринком в 2 000 000 грн. учням пропонується дати відповідь, чому настільки різні картини мають однакову ціну.
Обидві картини приносять однакове духовне задоволення.
Полотно «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» І. Рєпін писав 11 років (1880 – 1891), а картина І. Айвазовського «Буря» створена за … 14 днів! Учням пропонується оголосити, які почуття відчули вони, дізнавшись про це.
Несправедливо!!!
Отже, тема заняття "Справедливі ціни".
Учасникам демонструються різні предмети: ліхтарик, шахи, мазь від комарів, диск, пляшка мінеральної води. Учням пропонується оцінити ці товари виходячи з їхньої уяви про їх цінність. Дані необхідно занести в таблицю, в 1-шу колонку.
Бажано обмежити фантазію учнів ціною від 30 до 70 грн. і дати всім товарам різні ціни. 
Після виконання завдань йде обговорення
в ході якого вирішуються питання:
1. Чому корисність предметів у всіх різна? ( У відповідності до потреб кожного.)
2. У кого ціни найбільш реальні? (У кожного по своєму, тому що кожний вибирав відповідно до своїх потреб,)
3. Який механізм закладений в основу ціноутворення №1? (Суб`єктивні поняття про корисність кожного блага.)
4. Як можна назвати ціну №1? (Суб`єктивна, індивідуальна ціна.)
Оголошуються ціни №2, тобто ціни за якими були придбані ці товари в магазині. Краще, якщо це буде одна ціна.
Після запису даних йде обговорення питань:
1. На основі чого визначали ціни реалізації? (На основі витрат, собівартості.)
2. Який механізм лежить в основі ціноутворення №2? (Собівартість виробництва блага.)
3. Як можна назвати ціну №2? (Ціна виробничих витрат.)
4. Яка з цін, №1 чи №2, реальніша? (Це запитання може викликати корисну дискусію.
В ході дискусії важливо підвести учнів до розуміння того, що диктат цін споживача призведе до руйнування виробництва, а диктат цін виробника до банкрутства ринку збуту. Ці два механізми руйнівні для обох сторін ринку.) 
5. Який механізм ціноутворення ви можете запропонувати? (явний шлях компромісу, тобто рівноважних цін.) 
Пропонується заповнити колонку №3 таблиці по принципу компромісу, або рівноваги. В ході обговорення підтверджується думка про справедливість рівноважної ціни, так як споживач і виробник знаходяться в однаковому виграші. 
Пропонується оцінити ці самі предмети в умовах надзвичайної ситуації. Уявіть, що ваш корабель потрапляє в аварію під час переходу Атлантичного океану. В сотнях миль від берегу. Вам вдалося спустити на воду рятувальну шлюпку. В аварійному запасі предмети: ліхтарик, шахи, мазь від комарів, диск, пляшка мінеральної води. Корабель кожної хвилини може піти на дно, ваша задача – передати ці предмети на рятувальну шлюпку в відповідному порядку: 1 – найважливіший, 2 – менш важливий і до 5 – найменш потрібного, іншими словами: скласти ієрархію, визначивши місце кожної речі. Дані необхідно занести в колонку І таблиці. 
Дані необхідно занести в колонку І таблиці. 
Після заповнення колонки йде обговорення питань: 
1. Чи змінилась ваша думка про цінність речей? (В більшості учнів ієрархія цін зміниться.) 
2. В чому різниця механізму ціноутворення №1 і І ? (Обидва базуються на індивідуальному виборі, на суб`єктивній уяві корисності, але якщо №1 розглядав блага абстрактно, то І – в конкретній ситуації корабельної аварії.) 
3. Як можна назвати ціну І? (Суб`єктивною, конкретною ціною.) 
4. Яка ціна більш справедлива - №1 чи І? (Більш реальним є механізм суб`єктивного конкретного ціноутворення, тому що він оцінює конкретну корисність речі.) 
Пропонується продовжити гру. Необхідно прийти до єдиної оцінки предметів в ситуації корабельної аварії. Дані необхідно занести в колонку ІІ таблиці тільки тоді коли всі учасники команди прийдуть до згоди.
Після заповнення колонки йде обговорення питань:
1. Яка з цін – І чи ІІ справедливіше? (Думки повинні розійтися. З однієї сторони, відомо, що «одна голова добре, а дві краще», з іншої сторони, рішення більшості не завжди наймудріше. Але перевагою колективного рішення в ситуації корабельної аварії являється механізм згоди, колективної відповідальності за спасіння. Нерідко згода важливіша чіткості рішень. Тому що мобілізує колектив.) 
2. Як можна назвати ціну ІІ? (Колективна ціна.) 
Оголошується рішення комп`ютера в ситуації корабельної аварії. На основі інформації про 100 катастроф і аналізу 100 різних предметів комп`ютер визначив важливість запропонованих предметів так: 
1) диск – сонячний зайчик від диску помітний до 7 км. Це дає шанс подати сигнал рятувальним літакам, які почнуть пошуки місця аварії; 
2) пляшка з водою – дозволить витримати спеку в океані до двох діб, що збільшить шанси на спасіння; 
3) шахи – дозволяють зняти стрес, відволікти гравців і заспокоїти інших. Психологи стверджують, що психологічна стійкість в таких ситуаціях важливіша ніж фізіологічний комфорт. Ті, хто врятувався на «Титаніку» згадують благотворну роль оркестру, який грав на палубі, заспокоюючи паніку; 
4) ліхтарик – досить безкорисна річ, тому що світло його розсіюється в 10 м, а батарейка сяде через 8 годин; 
5) мазь від комарів – абсолютно непотрібна річ, тому що в океані немає комах.
Після занесення науково - обґрунтованих даних в таблицю можна підрахувати індивідуальну і колективну помилку рішень. 
Прощання.
Я тобі бажаю в навчальному році..., дякую тобі...
Я тобі бажаю...
Бувайте!
До нових зустрічей!

4 коментарі:

  1. Шановні клубівці "Маківки! Вітаю Вас з вдалим стартом навчального року! Бажаю Вам, щоб справедливі ціни правильно розподіляли сімейний бюджет! З повагою, Світлана Вікторівна.

    ВідповістиВидалити