субота, 27 вересня 2014 р.

Давайте змоделюємо...


Всім привіт! Раді бачити усіх - давніх друзів і нових!!! Це знову ми, активні і привітні, учасники ШКП "Маківка". Цього осіннього дня в дружнє коло нас об'єднало заняття на тему  " Багатство країни".
Далі найцікавіше...
Знайомство - одна з ключових вправ наших занять.
Позитивно налаштовані учасники
- Кидаємо м'яч і називаємо імена своїх сусідів, що знаходяться зліва і справа...
Існує два погляди на походження багатства. Одні вважають, що багатство народжується тільки в результаті виробництва, інші – і в результаті виробництва і в результаті торгівлі.
-Скажіть, які країни багатші: ті, де магазин на магазині, чи ті, де підприємство на підприємстві?
Друге…
Але ж торгівля також багатство! Краще, коли є можливість вибрати і купити… Подумайте, якщо країна виробила 10 автомобілів, то, скільки не продавай, їх залишається тільки 10! Навіть тисячу магазинів не замінять одного заводу.
Виходить, що так...
Ви погоджуєтесь зі мною, що торгівля не зможе зробити нас багатшими? Тоді проведемо експеримент. Подарунки в студію.
Опікун роздає кожному пакет з подарунками. В пакетах різноманітні набори канцелярських речей: олівці, фломастери, блокноти, лінійки, кнопки, скріпки, гумки та інше. 
Учасники, безумовно, раді і посміхаються 
Можна сказати, що ви стали багатшими, завдяки виробництву? - А тепер попробуйте обмінятися один з одним так, щоб стати ще багатшими. 

Пожертвувати меншою цінністю заради отримання більшої
Найбільш активні і практичні...
Пара найбільш вдалих гравців!
- Чи відчули ви себе багатшими?
Так… 
- На ваших очах відбулося чудо! Ми не виробили нового товару, але кожен став багатшим. А якщо багатшим став кожен, то багатшими стали всі. Отже, торгівля і виробництво створюють багатство рівноправно. Підприємство створює нові цінності, а обмін розподіляє їх. Скажіть, чим ви обмінялися? 
Я віддала олівець і отримала гумку.
- Як багатіють окремі особи , ми все тепер зрозуміли, настав час подумати, «як багатіє держава».
Нагадайте мені основні фактори виробництва.
- Зараз ми станемо виробниками. На пакетиках з вашими подарунками є символи держав. Знайдіть і скажіть, що це за країни.
Через мить країни  клас розділений на дві команди:
 І група
 ІІ група
- Ми з вами будемо виготовляти паперові піраміди. Задача: побудувати якомога більшу і міцнішу піраміду.
- Яка країна багатша , на вашу думку? (В Україні є вугілля, марганцеві та залізні руди, родючі чорноземи, а в Японії – тільки Фудзіяма).
Команда «українців» отримує величезні сировинні ресурси – 4 листки ватману! З них, звичайно, можна побудувати найвищу в світі піраміду... і лише набір скріпок – знаряддя ХІХ ст..! 
А бідна на ресурси Японія отримала лише один листок ватману... і новіші засоби будівництва пірамід: лінійки і транспортири, ножиці і олівці, циркулі і скоч. 
Команди готові? За роботу!
"Ми в величезному цеху величезного заводу міста Кривого Рогу. Тисячі робітників мучаться над задачею. Робота кипить."
"Ми знаходимося в Країні сонця , що сходить, у підніжжя Фудзіями. Місцеві умільці захоплені будівництвом."
Будівництво завершується. Підводимо підсумки.
Перед вами «японська» і "українська" піраміда 
А тепер давайте разом проаналізуємо її. Скажіть, яка країна багатша?
Україна багатша сировиною, але в Японії краща технологія… Японія виявилася багатшою, тому що виробляє більш якісні товари… Україна ніби багатша, але … бідніша товарами.
Вправа " Дякую тобі за ..."
А вам, шановні глядачі, дякуємо, що були з нами!!!
До зустрічі!

2 коментарі:

  1. Класне засідання ШКП! А про моделювання через КЕШФЛОУ забули? Чекаю запрошення на засідання клубу. Привезу гру і спробуємо моделювати життєві ситуації!!! З повагою, Світлана Вікторівна.

    ВідповістиВидалити
  2. Доброго дня, Світлано Вікторівно! Тетяна Юріївна на лікарняному, тільки вона вийде ми з Вами зв'яжемося і домовимся:)

    ВідповістиВидалити